Ny sang?

Dette indlæg er en lille gave til dig, der går og leder efter inspiration til at skrive en ny sang.

Ideen er at du skal prøve at skrive en sang som om du var en anden…. nemlig et barn!
Er du klar? Ok.

Se grundigt på billedet ovenfor. Hvad ser du? Og hvad kommer du til at tænke på når du ser drengen med kikkerten?  Husker du noget om dig selv i en situation fra din barndom? Eller dukker der en helt anden person op i dine tanker, er der en ny historie du kommer til at tænke på?  Du behøver ikke beslutte hvad du vil skrive om endnu, bare kig grundigt på billedet og giv dig god til til at komme ud i alle krogene af dine tanker udfra billedet.

Spørg dig selv

Det kan måske være en hjælp at spekulere over  :

• Hvad kigger drengen på?
  • Hvor er han ?
  • Hvor er hans forældre?
  • Hvor har han fået kikkerten fra?
  • Har han nogle søskende?
  • Hvem tager billedet?
  • Hva ku du godt tænke dig at fortælle hvis du var et barn lige nu?

Rigtig god fornøjelse med sangskrivningen, jeg håber du får en rigtig dejlig sang ud af det!

—————————————————

P.S

klik her  og få en miniguide til Autentisk sangskrivning direkte pr mail  når du tilmelder dig nyhedsbrevet.
mvh Anders Graae